Hajótípusok rövid jellemzése és tippek a használatukhoz

A következő cikkben Grinderbar foglalta össze eddigi tapasztalatai alapján az egyes hajótípusok egyedi tulajdonságait, sajátosságait, előnyeit, hátrányait és ad néhány tippet használatukkal kapcsolatban.

A leírás a jelenlegi zárt béta verzió alapján készült.

Rombolók / Destroyers

A rombolókat leginkább a könnyű tankokhoz lehetne hasonlítani, de mivel ezek hajók és jelentős méretbeli eltéréseik vannak a tankokkal szemben, ezért ezzel csak szemléltetni lehet, hol állnak a rangsorban. 

Ez a hajótípus rendelkezik a legkevesebb életerőponttal valamint páncélzattal. Cserébe viszont nagy sebességre képes, könnyen lehet vele manőverezni (a rossz páncélozottság miatt ajánlott a folyamatos mozgás).

A hajótesten kevés löveg kapott helyet, általában elöl kettő és hátul vagy kétoldalt még kettő ágyú. Mindegyik kis kaliberű, csak kisebb osztályú hajók ellen hatásos vagy saját osztályú rombolók ellen.

A hordozók megjelenésével bekerültek a játékba a repülők is. Így már az eget is figyelni kell. Ugyancsak megnehezíti a dolgunkat a játék azzal, hogy erre a hajótípusra nagyon kevés AA (légelhárító/Anti-Aircraft) löveg került fel. Szintenként eltérő, átlagosan 1-8 darab. 

Eddig negatívumokat írtam, a sebességet leszámítva. Amiért mégis kiemelkedő ez a típus és bárhol megállja a helyét, azok a képességei, amiket fentiek mellé kapott még.

A rombolók elsődleges fegyvere a torpedó. A hajótest mindkét oldalán vetőcsövek helyezkednek el. Értelemszerűen minél magasabb osztályú a hajó, annál komolyabb torpedós tűzerővel lesz ellátva. Egy jól irányzott sorozattal könnyen elsüllyeszthetünk bármilyen ellenséges hajót vagy nagyon súlyosan megsebezhetjük. A pontos célzás elengedhetetlen, mert ha csapattársat érnek a torpedók, akkor az ugyanúgy elsüllyed. 

Egy lopakodó hajóhoz lehetne leginkább hasonlítani a rombolókat. Mivel a játék kezdetén gyorsan egy kulcspontra hajózik. Ott aktiválja a füstfelhőt, amitől az egész hajótest álcázva lesz rövid időre. Majd kiszórja a torpedókat az ellenségre és megpróbál fedezékbe visszavonulni.

A leggyorsabb hajótípus (eddig) a játékban. Mégsem javaslom senkinek, hogy kapkodó idegbeteg módjára játsszon, bármennyire is csábító a nagy sebesség. Teljességgel alkalmatlan arra, hogy berontson a többi hajó közé, akár már egyetlen találat is végzetes lehet. Megfontolt, taktikus játékot követel meg. Olyan mintha várnánk a célpontra mikor akad fenn a hálónkon, majd akkor tüzelünk, amikor nem számít rá.


Cirkálók / Cruisers

A legjobb képességeket a cirkálókban egyesítették. Viszonylag gyorsak, jól páncélozottak, relatívan nagy tűzerővel rendelkeznek, rövid újratöltési idővel. Megfelelő védelemmel vannak ellátva a repülők ellen. Viszont a legtöbb amerikai cirkálónak magasabb szinttől már nincsenek torpedói. Itt a japán cirkálók jobban teljesítenek.

Azonban a 6-os szintű Cleveland messze az egyik legerősebb hajó. Nagy mérete ellenére igen mozgékony hajó. Célszerű, fedezékből tüzelni és/vagy folyamatosan mozgásban maradni. Tisztességes életerő ponttal rendelkezik, de a páncélja még mindig nem az igazi. Ezért a találatokra itt is oda kell figyelni. A legjobb az, ha megpróbálunk a rombolókkal együtt maradni, vagy tőlük kicsit távolabb, így amikor azok menekülnek, könnyen fedezni tudjuk őket.

Rengeteg ágyú kapott helyet a legtöbb cirkálón és az átlag 10 másodperces újratöltési idővel igen szép össztüzet lehet zúdítani bármilyen ellenséges hajóra. De nem csak a közelharcokban állja meg a helyét. Hanem a 10 km-nél messzebb lévő célpontokra is biztosan tud tüzelni.


Csatahajók / Battleships

Amikor először ültem csatahajóban azt hittem, ez lesz majd a hajók netovábbja. Hihetetlenül sok életerővel rendelkezik, körülbelül 40-60 ezer között. Ezen felül jól páncélozott és erős lövegeket is kapott. Viszont ennek az volt az ára, hogy irdatlan lassú úszó erődök lettek a csatahajók. Nem beszélve a 30 másodperces újratöltési időről.

Ezt kompenzálva nagyon nagy látótávot kapott a hajó és könnyedén ellő 20 km-re vagy annál messzebb is. Igen ám, csak amíg egy lövedék elszáll olyan messze, az majdnem 10 másodperc. És szerintem nagyon jól kitalálták a célzó rendszert, de azért mégiscsak elég nehéz célozni ilyen hatalmas lövegekkel. Erre az osztályra aztán végképp nem jellemző a kapkodás. Jóllehet a test bírná a lövéseket és az automata kiskaliberű ágyúk szépen szétkapják a közelbe kerülő ellenséget. Mégsem ajánlott ezzel (is) túl közel menni az ellenséghez. Mert amíg a csatahajónk lead 6 lövést 30 mp alatt, addig ugyanezt két torpedó sorozat vagy 60 közepes kaliberű ágyútalálat követi. Természetesen 1v1-ben.

Ha találatot érünk el valamelyik löveggel vagy az összessel akár, akkor könnyen elvehetjük ellenségünk kedvét a játéktól. Azt tanácsolom azoknak, akik a csatahajókkal játszanának, hogy maradjanak mindig hátul és a nagy távolság miatt sose tüzeljenek egyszerre az összes ágyúval, hanem csak egyesével és csak akkor lőjetek a következővel, ha a másik már célba ért (így finom mozdulatokkal pontosítható a löveg röppályája).

A csatahajók rendelkeznek még 3 darab felderítő géppel, amiket egyesével tetszőlegesen bármikor felengedhetünk. Ezek általában 5 percig köröznek körülöttünk vagy amíg ellenséges vadászok le nem szedik. Eddig sok hasznát nem láttam, mert nekünk is vannak általában hordozóink és azoknak vadászaik és bombázóik, amik meg úgyis messzebb szállnak, mint a saját felderítő gépünk.

Tehát már jó előre lehet tudni, hol vannak az ellenséges csatahajók. Mivel lassúak a csatahajók, ezért kiváló célpontot kínálnak az ellenséges bombázóknak és torpedó bombázóknak. Erős AA védelemmel van ellátva, de sajnos még ez is kevésnek bizonyul 2 egység torpedó-bombázó ellen. Nagyon frusztráló tud lenni, amikor az első 5 percben, még szinte el sem kezdődött a csata, de már megtorpedózták a hajót.

Óvatosan a csatahajókkal ne legyenek olyan elvárásaitok, hogy szuper „heavyk” meg hasonlók, mert akkor csalódni fogtok.


Repülőgép hordozók / Aircraft carriers

Egyik kedvenc típusom és legnagyobb meglepetést ez okozta a játékban. Egyelőre csak az amerikai fejlesztési fában érhetőek el. Különböző modulokat fejleszthetünk ki itt is mind a többi hajóhoz, ám itt nem a legújabban kifejlesztett modul a legjobb.

Például a hajótest fejlesztésénél több szempont szerint választhatunk. Az első változat, hogy a hajónkon 2 vadász és 1 torpedó bombázó kap helyet. Vagy olyan variáció is van hogy, 1 vadász és 2 torpedó bombázó legyen. Nagyban befolyásolja a játékstílust, hogy milyen repülőgépeket szerelünk fel hordozónkra. Ha több vadásszal rendelkezünk akkor célszerű szövetséges hordozók gépeit támogatni. Nagyon fontos, ha lehet a gépeink repüljenek kötelékben így fedezhetik egymást. Két torpedós bombázó osztag pontos találat esetén bármilyen hajóval képes elbánni. Ha mázlink van akár egyetlen sorozat is elég.

A hordozók, azok az igazi leülök és elvagyok „nem csinálok semmit” kategória. Legalábbis akik spectator (felülnézeti, tervező-megfigyelő) módból néznek, ennyit látnak.

Egy jól kormányzott hordozó eldöntheti a játék kimenetelét. Ehhez kötél idegekre van szükség. Itt nem lehet hibázni, minden lövésnek, bombának találnia kell. Az egyedi automata célzás miatt erre jó esélyünk is van. De akár mi magunk is beállíthatjuk a bombák becsapódási helyét.

Az összes hajótípussal, így ezzel is célszerű folyamatosan mozgásban maradni. Erre lehetőségünk van autópilóta bekapcsolásával. Sokan az artykhoz hasonlították a hordozókat, de én nem tekintem olyannak. Mivel ezzel a hajóval nem egy helyben kell állni, hanem folyamatosan mozogni kell. És nem magán a hordozón, hanem a repülőkön van a hangsúly. A kezelőfelülete is inkább egy stratégiai játékhoz hasonlítható, ahol egyszerre több egységet irányíthatunk. Igen egyedi élményt adva így a játéknak.

Olyanoknak ajánlott hordozóval játszani, akik igen ráérősek, és szeretnek 15 percnél többet tölteni egy csatában. Mivel szinte mindig a hordozókat lövik ki utoljára. Egyszerre csak 3 osztag gépünk lehet a levegőben, (kivéve a kapitányi bónuszokat) az előbbiek szerint meghatározott szempontok szerint. Amíg egy bombázó újratölt (átlagosan) az 30 másodperc, amíg felszáll az 10 másodperc, plusz a célba érés és a visszajutás. Ezért mondtam azt, hogy nem lehet hibázni a célzásnál.

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.