Minden, ami nem a játékkal kapcsolatos...

Történelmi sarok

Több
8 éve 6 hónapja #7749 Írta: Tzimisce
Tzimisce válaszolt a következő témában: Történelmi sarok
Akkor a németeknek is a történelmi zászló lesz :D
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Szete58

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 6 hónapja #7750 Írta: tyer82
tyer82 válaszolt a következő témában: Történelmi sarok
Hát igen :) A németet még értem, hogy nem a történelmi van, de a japánoknál már nemigen. Meg az álcafestéseket is kicsit varriálhatnák. Tudom, nem ez a legfontosabb, de nem hinném, hogy akkora munka lenne. Gyakorlatilag van 1 séma, csak annyi, hogy a japánoké zöldes színekben pompázik, a többié meg kékes és szürkés, ennyi :)
Igaz, a hajóknál nem volt olyan jellemző az álcafestés, de voltak azért szépek :)
Mellékletek:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • vcsaba1968
  • Látogató
  • Látogató
8 éve 6 hónapja - 8 éve 6 hónapja #7752 Írta: vcsaba1968
vcsaba1968 válaszolt a következő témában: Történelmi sarok
Igen a németen is a történelmi lesz.
Mellékletek:
Utolsó szerkesztés: 8 éve 6 hónapja vcsaba1968 által.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 6 hónapja #7753 Írta: Tzimisce
Tzimisce válaszolt a következő témában: Történelmi sarok

tyer82 írta: Hát igen :) A németet még értem, hogy nem a történelmi van, de a japánoknál már nemigen. Meg az álcafestéseket is kicsit varriálhatnák. Tudom, nem ez a legfontosabb, de nem hinném, hogy akkora munka lenne. Gyakorlatilag van 1 séma, csak annyi, hogy a japánoké zöldes színekben pompázik, a többié meg kékes és szürkés, ennyi :)
Igaz, a hajóknál nem volt olyan jellemző az álcafestés, de voltak azért szépek :)


Lehetnének a valódi festések és volt néhány, Pl van az iowáknak is nagyon jó :D


Mellékletek:
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Szete58

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 2 hónapja - 8 éve 2 hónapja #14609 Írta: Shavius
Shavius válaszolt a következő témában: A New Jersey csatahajó
Az amerikai New Jersey csatahajó építését már a II. világháború éveiben, 1940-ben megkezdték Philadelphia államban. A hajó az Iowa osztály második egységeként készült el, testvérhajói a névadó Iowa, a Missouri és a Wisconsin voltak. Hatalmas és impozáns méreteivel - a japán Yamato osztály hajói mellett - a csatahajók legnagyobb képviselőjének számított. A fő tüzérsége 9 db 40,6 cm-es ágyúból állt, melyeket hármasával helyezték el a tornyokban. Emellett 20 db 12,7 cm-es légvédelmi ágyú, valamint 72 db 4 cm-es légvédelmi gépágyú is volt a fedélzeten. A hajó páncélzata a vízvonalnál 483 mm, a felépítményeken 445 mm volt. A 4 hajócsavart 4 db Westinghouse-turbina és 8 db Babcock-kazán hajtotta, melyek mintegy 212.000 LE teljesítmény elérésére voltak képesek.
1944 januári szolgálatba állítása után azonnal részt vett a Japán elleni csendes-óceáni hadműveletekben. Ugyanannak az évnek a decemberében már a 3. flotta zászlóshajójaként tevékenykedett Halsey admirális parancsnoksága alatt. A "Task Force 38" repülőgép-hordozó kötelék kísérőjeként teljesített szolgálatot, amely Luzont támadta meg. December 18-án a hajóraj egy nagyobb tájfunba keveredett, ahol több romboló is elpusztult, számos nagyobb egység és repólőgép-hordozó pedig súlyosan megrongálódott. A New Jersey ugyan nem sérült meg, de a kötelék számára a tájfun felért egy vesztes ütközettel. A 3. flotta zászlóshajójaként a New Jersey részt vett számos ütközetben, így a Luzon-sziget, az Iwo-Jima, az Okinawa és a Japán körüli hadműveletekben is. 1945. augusztus 27-én a japán fegyverletétel előkészítése végett a hajóraj élén befutott a Sagami-öbölbe. A japán császár a feltétel nélküli kapitulációról szóló okmányokat a New Jersey egyik testvérhajójának, a Missourinak a fedélzetén írta alá. A világháború befejeződése után, 1948-ban a költségvetések drasztikus csökkentése miatt a New Jersey-t és két testvérét leszerelték, a Missouri pedig mint kiképzőhajó tevékenykedett tovább. A hajóóriások egészen 1951-ig, a koreai háborúig tartalékban pihentek, ám akkor ismét hadrendbe állították az egységeket. A New Jersey 1951-52 folyamán részt vett a koreai partok előtti hadműveletekben, nehéztüzérségével fedezetet biztosított az amerikai tengerész- gyalogosok akcióihoz. Néhány évnyi szolgálat után aztán ismét tartalékba helyezték a költséges üzemeltetésű hajókat - 1958 után a New Jersey újra "nyugállományba" vonult. Teljes felújítását és korszerűsítését követően - 1967-ben állították újra szolgálatba. Délkelet-Ázsiába vezényelték a Vietnami partok közelébe, ahol úszó erődként teljesített szolgálatot. Mindössze 120 napig vett részt a harcokban, miközben folyamatosan lőtte a partokat - majd ismét tartalékba helyezték... A New Jerseyre az 1970-es évek közepére már csak mint egy letűnt kor emlékére tekintettek, ám a Pentagon 1980-ban - válaszképp az újonnan épült szovjet rakétás cirkálók megépítésére - ismét felújította és szolgálatba állította az osztály hajóit. 1982 decemberében újra hadrendben állt a páncélos óriás és három testvére. Azért is érdekes volt ez a döntés, mert ekkorra már vagy 15 éve nem szolgált csatahajó a világ egyetlen haditengerészeténél sem... A New Jersey többnyire a Csendes-óceánon tevékenykedett, de szinte mindig ott volt ahol az USA erődemonstrációt kívánt tartani. 1983 végén Nicaragua partjainál hajózott, decemberben pedig Libanon környékén lőtt Szíriai légvédelmi állásokat. Teljesen felújították a hajó elektronikai rendszerét, a hajtóműveket, a hadműveleti központot és a fegyverrendszert - pl. már "Tomahawk" rakétákat is indíthattak a hajó fedélzetéről. A hajó farának átalakítása után 4 db helikopter tárolása és üzemeltetése is lehetővé vált. 1990-ben, az Öböl-háború idején a New Jersey két testvére, az Iowa és a Missouri nehéztüzérségével lőtte Kuvait városánál az iraki egységeket. 1991-ben került sor "sokadik", ezúttal végleges tartalékba helyezésére. 2000 januárjában hozták nyilvánosságra, hogy múzeumként kívánják megõrízni az utókor számára.

TECHNIKAI ADATOK:

-Vízrebocsátás: 1942

-Vízkiszorítás: 45.000 t (üresen); 56.600 tonna (harckészen)

-Sebesség: 31 csomó

-Személyzet: 2861 fő

-Hajtómű: 4 hajócsavart 4 db Westinghouse-turbina és 8 db Babcock-kazán hajtotta, mintegy 212 000 LE teljesítménnyel

-Hatótávolság: 15000 tmf/12cs

-Hossz: 270,4 m

-Szélesség: 33,5 m

-Merülés: 11,6 m

-Fegyverzet: 9 db 40,6 cm-es ágyú; 20 db 12,7 cm-es légvédelmi ágyú; 80 db 4 cm-es légvédelmi ágyú; 60 db 20 mm-es légvédelmi ágyú; 3 db repülőgép

Mellékletek:
Utolsó szerkesztés: 8 éve 2 hónapja Shavius által.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: vcsaba1968, Szete58, leopardusz, Kzoli

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
7 éve 11 hónapja #21026 Írta: Szete58

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.246 másodperc

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.