A hajóknál a széles, lapos test a stabilitás miatt előnyös (lassabban ingázik a hajó jobbra-balra), a hosszú, keskeny test viszont a sebesség miatt kell (rombolók, cirkáló) de cserébe erős hullámzásban nemigen stabil. A modernebb csatahajóknál (Iowa, NC, Bismarck, Yamato stb.) próbálták ötvözni a két megoldást, ezért van a hosszú, "keskeny" orr, amit megemeltek, a felcsapódó hullámok miatt (a Yamatonál jól megfigyelhető, hogy a tornyok mögött van egy emelkedő a testben, ott pl. a súlymegtakarítás miatt csinálták, hogy a tornyoknál 1 fedélzeti szintet kivettek).
A tornyok azért kerültek még hátra, mivel a barbettáik (a fedélzet alatti hengeres, páncélozott rész), és a tornyokhoz tartozó lőszerraktárak és azok páncélzata tetemes helyet igényeltek, amit a szélesebb testnél tudtak elhelyezni.
A toronyelrendezésnél a citadella, védendő terület minél kisebbre való törekvése miatt lehetett ez egy alternatíva, hogy egymás mögé helyezik el a tornyokat, mivel a csatahajók oldalra fordított tornyokkal tüzeltek csak, ellenkező esetben letarolnák a fedélzetet (csónakok, nyitott légvédelmi állások, tengerészet stb.). Ha mindez figyelembe lenne véve a játékban, akkor az előre és hátrafelé való tüzelés nem lenne lehetséges (az angol Prince of Wales hajóknál követelmény volt az előre felé tüzelés, cserébe nem volt megemelve az orr, cserébe a felcsapódó hullámok jobban áztatták az orrt, ill. a hajó elején lévő legénységi szállások szellőztetése -a fedélzeti szellőző kürtők hiánya miatt - igencsak gyatra volt).